Donnerstag, 22. Oktober 2020

13420-13469

13420

und man daz wunder briuwet
und man si wider mache alsus,
sô weiz ich wol, daz Prîamus
lât niemer ungerochen,
daz im diu stat zerbrochen

13425

wart von den Kriechen alsô gar.
hier an sô wirde ich wol gewar,
daz sich ein grôz urliuge hept.
swie man die stat alumbe grept
und si gemûret werden mac,

13430

daz wirt den Kriechen noch ein slac
und muoz mîn sun Achilles
engelten ouch vil lîhte des,
daz Troiæren ist geschehen.
urliuges muoz man sich versehen

13435

nû leider alze lange zît:
ûf einen grimmen herten strît
geziuhet sich diz biuwen,
dâ von wil ich entriuwen
Achillen vor dem tôde sparn.

13440

ich sol behüeten und bewarn,
daz er niht kom ze strîte
vür Troye in sîner zîte
und er dâ werde niht erslagen.
sît daz ich von dem wîssagen

13445

des schaden sîn gewarnet bin,
dur waz solt ich in denne hin
lân komen zuo der veste?
mir ist daz allerbeste,
daz ich nâch im kêr unde var

13450

und ich in tougen eteswar
tuo den liuten ab dem wege.
ich nim in ûz Schyrônes pflege
und füere in ûz der wilde.
sîn wunneclichez bilde

13455

daz wil ich von dem lande steln
und allen Kriechen vor verheln,
wâ der hôchgeborne sî.
si müezent sîn hie werden vrî,
wan ich verbirge in wol vor in.

13460

ê daz er disen ungewin
von Troiæren kiese,
daz er den lîp verliese,
ê tuon ich in gar under
und flœhe in dar besunder,

13465
dâ nieman sîn wirt innen.
ich wil nâch im von hinnen
kêren in Thessâliam.
von sînem meister lobesam
sol ich in füeren tougen



13420

und man das Wunder hervorbringt 
und sie wieder befestigt.
Ich weiß wohl zu gut, 
dass Priamos nie ungestraft lassen wird,
dass seine Stadt von den Griechen
 
13425

zerstört wurde. 
Nun wird mir also gewahr,
dass sich ein großes Unglück anbahnt.
So wie man die Stadt mit einem Graben umgibt 
und die Mauern errichtet,
 
13430

das wird den Griechen noch ein Verderben und 
mein Sohn Achilles muss
mit viel Leid dafür bezahlen,
was den Trojanern geschehen ist.
Nun muss man sich für lange Zeit
 
13435

auf eine Fehde vorbereiten.
Dieses Bauen läuft auf einen 
heftigen Kampf hinaus.
Deshalb will ich Achilles wahrhaftig 
von dem Tode zurückhalten. 

13440

Ich muss behüten und dafür Sorge tragen,
dass er zu seiner Lebzeit vor Troja nicht 
in einem Kampf gerät
und er dort nicht erschlagen wird.
Seit ich von dem Weissager
 
13445

vor seinem Verlust gewarnt wurde:
Weshalb sollte ich ihn zu dieser Festung
hingehen lassen?
Mir scheint es das Beste zu sein,
dass ich zu ihm gehe und mich um ihn kümmere
 
13450

und ihn woanders von Menschen fernab 
der Wege erziehen lasse.
Ich löse ihn aus Cheirons Obhut
und führe ihn aus der Wildnis.
Seine herrliche Gestalt werde 

13455

ich dem Land stehlen 
und allen Griechen verheimlichen,
wo dieser Hochgeborene sei.
Sie müssen ihn hier entbehren, 
denn ich werde ihn gut vor ihnen verbergen. 

13460

Bevor er Schaden von 
den Trojanern erfährt, 
so dass er sein Leben verliert,
würde ich ihn eher verstecken
und mit ihm alleine dorthin fliehen,
 
13465

wo ihn niemand kennt.  
Ich werde zu ihm 
nach Thessalien gehen.
Von seinem geschätzten Lehrer 
muss ich ihn heimlich wegführen

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen