Donnerstag, 1. Oktober 2020

13220-13269

13220

der zæme baz in eime grabe,
denn er ûf erden solte leben.
mir ist der überfluz gegeben
ob allem herzesêre,
sît daz ich hân mîn êre

13225

verloren und den vater mîn,
der als der clâren sunne schîn
durchliuhtic was an triuwen.
sîn leben sol mich riuwen
dur manger hôhen tugende lôn.

13230

vil werder künic Lâmedôn,
daz ich niht tôt bî dir gelac!
owê, daz ich niht sterben mac
von endelôser herzeclage!
die göte wellent, daz ich trage

13235

des bitterlichen tôdes nôt,
ob ich niht reche dînen tôt
und mîne werden ritter.
ich sol ir schaden bitter
mit herzen und mit handen

13240

sô willeclichen anden,
daz man wol hœret unde siht,
daz ich ir veigen ungeschiht
ungerne hân befunden.
got lâze mich ir wunden

13245

mit râche widertrîben,
od tôt dur si belîben.
Die clage treip der künic hêr.
sîn jâmer und sîn herzesêr
wâren michel unde grôz.

13250

ûz sînen clâren ougen flôz
vil manic trahen bitter.
er schuof, daz sîne ritter
bestuonden aller wunne vrî.
fünf süne und sîner tohter drî

13255

die truogen mit im jâmers vil.
ir namen ich iu nemmen wil,
dur daz si würden iu bekant.
ein sun was Trôilus genant
und der ander Hêlenus.

13260

der dritte hiez Deîfebus,
als ich an der hystôrje las.
Hector genant der vierde was,
der fünfte der hiez Pârîs.
ouch nenne ich iu die tohter wîs

13265

mit worten hie gemeine.
Andrimachâ hiez eine,
Pollixinâ diu ander,
diu dritte was Cassander
geheizen und genennet.



13220

der wäre besser in einem Grab aufgehoben,
als auf der Erde zu leben.
Mir strömt das Herzeleid über, 
seitdem ich mein Ansehen 
und meinen Vater 

13225

verloren habe,
der wie der helle Sonnenschein
erleuchtet war von Treue.
Sein Leben soll mich den Lohn 
so mancher Tugend bereuen lehren.

13230

Ehrenwerter König Lamedon,
dass ich nicht tot an deiner Seite lag! 
Ach, könnte ich doch sterben
an dieser endlosen Herzensqual!
Die Götter wollen, dass ich die 
 
13235

Not des bitteren Todes trage,
wenn ich nicht deinen Tod und den 
meiner tapferen Ritter rächen kann.
Ich muss den Verlust 
mit Herz und Hand

13240

unbedingt rächen,
damit man hört und sieht,
dass ich ihr tödliches Unglück
nicht gerne erfahren habe.
Gott, lass mich ihre Wunden  

13245

mit Rache vergelten
oder um ihretwillen den Tod finden.
Die Klage trieb den tapferen König um,
sein Jammern und sein Schmerz
waren heftig und groß.

13250

Aus seinen klaren Augen floss
so manche bittere Träne,
er verschuldete, dass seine Ritter
keine Freude mehr empfanden.
Fünf Söhne und drei Töchter

13255

trauerten mit ihm.
Ihre Namen will ich euch nennen,
damit sie bekannt werden.
Ein Sohn wurde Troilus genannt,
der zweite Helenos und

13260 

der dritte hieß Deiphobos.
So las ich es in der Historie.
Der vierte wurde Hektor genannt
und der fünfte hieß Paris.
Ich will euch auch die Töchter nennen
 
13265

mit verständlichen Worten.
Andromache hieß die eine,
Polyxenia die andere,
die dritte wurde Kassandra 
genannt und gerufen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen