Montag, 30. November 2020

13820-13869

13820

im kan niht misselingen
bî wunneclichen wîben,
diu zuo der manne lîben
tragent weder sin, noch ger.
vernement aber si, daz er

13825

ist ein juncherre wol getân,
er muoz den lîp verloren hân
und ist ân allen zwîvel tôt.
si brâhten alle ir man ze nôt
hie vor in alter zîte,

13830

durch daz si z’eime strîte
von in ze lange fuoren.
si lopten unde swuoren
des alle sunder lougen,
daz iegelîchiu tougen

13835

ir wirt ze tôde slüege.
den mort vil ungefüege
begiengens' an ir mannen
dar umbe, daz si dannen
ze lange wâren under wegen.

13840

vil manic ellentrîcher degen
wart von in verhouwen.
tet ich zuo disen vrouwen
mîn liebez kint Achillesen,
ez müeste dâ sîn ende wesen,

13845

wan er verdürbe sâ zehant.
Dêlos ein insel ist genant,
dar inne mac er sicher sîn.
ich wæne, daz ich in dar în
verbergen welle tougen.

13850

ich lâze in sunder lougen
den kreiz ân angest biuwen.
nein aber ich, entriuwen,
ich sol in vlœhen anderswar.
von mir enwirt er niemer dar

13855

gefüeret in den selben creiz,
wan ich daz âne zwîvel weiz,
daz nie kein volc an sîner art
sô rehte gar unstæte wart
sô daz lantgesinde.

13860

daz man ez dicke vinde
valsch unde wandelbære,
daz ist von ime ze mære
an gnuogen steten mir geseit.
im wirt zehant von herzen leit,

13865

daz im gewesen ist vil zart,
des wirt mîn sun dâ vor bewart,
daz er dâ hin ze lande iht kome.
der jungelinc vrech unde vrome
wirt sicherlichen anderswâ



13820 

Ihm kann bei den herrlichen Frauen 
kein Missgeschick geschehen, 
da sie weder Verstand noch Begierde für die 
Körper der Männer in sich tragen.
Wenn sie aber herausfinden, dass er
 
13825

ein starker junger Mann ist,
dann müsste er sein Leben lassen
und ohne jeden Zweifel sterben.
Vor langer Zeit
brachten sie alle ihre Männer in Not,
 
13830 

weil sie zu einem Kampf 
von ihnen zu lange fahren mussten. 
Sie gelobten und schworen 
das alle wahrheitsgemäß,
dass jede von ihnen heimlich ihren 

13835

Hausherrn zu Tode schlüge.
Den schrecklichen Mord 
begingen sie an ihren Männern 
aus dem Grund, dass sie zu lange 
auf der Reise waren.

13840 

Sie erschlugen
viele tapfere Kämpfer.
Wenn ich mein liebes Kind Achilles
zu diesen Frauen bringen würde,
wäre es sicher sein Ende,
 
13845 

denn er würde dort sogleich verderben.
Es gibt noch die Insel Delos,
dort könnte er sicher sein.
Ich denke, dass ich ihn dort
heimlich verbergen sollte.
 
13850 

Ich lasse ihn wahrlich den Kreis 
ohne Angst bebauen.
Nein, bei meiner Treue, ich sollte
mit ihm woanders hin fliehen. 
Von mir wird er niemals dorthin 

13855

geführt in diese Gegend,
denn wenn ich eins weiß, dann,
dass kein vergleichbares Volk
so absolut untreu ist
wie diese Einwohner dort.
 
13860 

Dass es sich als überaus 
falsch und wankelmütig erweist, 
das ist mir von 
vielen Stellen erzählt worden.
Da sein Herz sehr weich gewesen ist, 

13865 

wird ihm dort sogleich Herzeleid zuteil. 
Deshalb werde meinen Sohn davor bewahren sollte,
dass er in dieses Land kommt.
Der kühne und tüchtige Junge
sollte besser

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen