Freitag, 30. Oktober 2020

13570-13619

13570

er üebet rouben unde brant
in ir lande creize.
ir ohsen und ir geize
die trîbet er aleine dan.
er wirt ein wunder z'eime man,

13575

sol er zuo sînen jâren komen.
er hât die kraft an sich genomen,
daz er mit tracken strîtet,
kein grîfe sîn erbîtet,
noch kein löuwe, noch kein ber,

13580

sîn herze und alle sîne ger
hât er ûf kampf gerihtet.
daz er sô gerne vihtet,
daz ist mir ein vil swærez dinc.
er ist ein schœner jungelinc

13585

und hât gar ellentrîche maht.
daz ir gesehent wol ê naht,
swenne er ûz dem walde vert
und in an wilde hât verhert.
Diu frouwe von der rede erschrac.

13590

ze herzen ir daz mære lac,
daz ir sun sô gerne streit,
wan si vorhte, ob ez geseit
den Kriechen würde bî der zît,
daz er mit in an den strît

13595

ze Troye kêren müeste.
des wolte in ûz der wüeste
mit kündeclichen sinnen
sîn muoter dô gewinnen
und in verbergen eteswâ.

13600

zuo Schyrône sprach si dâ
gezogenlichen alzehant:
sît daz Achilles hât gewant
ze strîte sîn gemüete gar,
sô wil ich mit im eteswar

13605

nû strîchen unde kêren,
dur daz ich im gemêren
sîn heil und sîne wünne
mit arzenîe künne,
diu für alle wunden tüge.

13610

daz ieman in versnîden müge
von dem houpte unz an den fuoz,
weizgot, daz wil ich unde muoz
mit künsten noch erwerben.
solt er an strîte sterben,

13615

sô müeste ich iemer leidic sîn,
und ist ez mit dem willen dîn,
daz er mit mir hinnen vert,
sô wirt sîn junger lîp genert
vor aller hande wunden.



13570 

Er übt sich in ihrem Land im 
Rauben und Brandstiften.
Er hat ihre Ochsen und Ziegen
alleine vertrieben.
Er wird ein Wunder von einem Mann werden,

13575

wenn er älter wird.
Er hat so viel Kraft,
dass er mit Drachen kämpft
und weder Adler, Löwen oder Bären
ihn ruhig erwarten; 
 
13580

sein Herz und seine Sinne
sind vollständig auf den Kampf ausgerichtet.
Dass er so gerne kämpft,
ist für mich eine belastende Tatsache. 
Er ist ein schöner Jüngling
 
13585

und hat weitreichende Macht.
Ihr werdet es vor der Nacht sehen:
in der Dämmerung kommt er aus dem Wald zurück,
dessen Wild er besiegt hat.“.
Die Dame erschrak von diesen Worten.
 
13590

Ihr lag schwer auf dem Herzen,
dass ihr Sohn so gerne kämpfte,
denn sie befürchtete, wenn es 
den Griechen beizeiten berichtet würde, 
dass er mit ihnen in die Schlacht

13595

vor Troja ziehen müsste.
Deshalb wollte ihn seine Mutter 
auf kluge Weise aus der Einöde 
wegschaffen 
und ihn anderswo verbergen. 

13600

Zu Cheiron sprach sie 
sogleich höflich:
„Da Achilles alle seine Sinne
auf den Kampf gerichtet hat,
werde ich mich mit ihm irgendwo
 
13605

zurückziehen und verbergen,
damit ich ihm 
Gesundheit und Freude 
mit einer Arznei stärke,
die jede Wunde heilt.
 
13610

Dass ihn jemand verletzen könnte,
vom Kopf bis zu den Füßen, 
das werde und muss ich mit meinen Künsten, 
weiß Gott, verhindern.
Wenn er im Kampf stirbt,

13615

so müsste ich ewig leiden,
und wenn du mir zustimmst,
dass er mit mir fortgeht,
so wird sein junger Körper 
vor allerhand Wunden geschützt werden. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen